Novinky

22.09.2008
Jak vznikalo aktualní album Vantage Point kapely dEUS

Belgická skupina dEUS se letos vrací s albem “Vantage Point”, svou zatím nejsmělejší nahrávkou, na níž hostují také Karin Dreijer Andersson z projektu The Knife a Guy Garvey ze skupiny Elbow.

Na “Vantage Point” znovu poznáváme dEUS jako sebejistou kapelu plnou odvahy pouštět se do nových věcí. Diskrétnost úvodní věci „When She Comes Down,“ epická meditace nad krásami přírody “The Vanishing of Maria Schneider” se zpěvákem Guyem ze skupiny Elbow, “Eternal Woman” jako příklad emotivnější stránky dEUS i píseň “Slow,” v níž uslyšíme i Karin z The Knife za doprovodu chladného zvuku syntezátorů… To je deska, jíž si můžete pustit, když jste sami v noci, a která zároveň dokáže rozpálit publikum nejednoho letního festivalu.

Když se zpěvák Tom Barman roku 2000 rozhodl uložit svou skupinu dEUS prozatím k ledu, počítal jen s kratší pauzou, jež poskytne všem členům kapely dost času na to, aby se věnovali svým vlastním projektům. Barman začal nahrávat spolu se CJ Bollandem pod hlavičkou Magnus a natočil celovečerní film nazvaný “Any Way the Wind Blows.”

“Všichni jsme měli plno práce a léta ubíhala,” směje se Tom. “Ale pak jsme si uvědomili, že tolik let může na poměry rockové scény znamenat celou věčnost. Ovšem naši fanoušci nás přijali tak vřele, že se tomu těžko věří. Stále si nás pamatovali, chodili na naše koncerty a ve skutečnosti teď hrajeme před více lidmi než předtím. Je to lepší, než v co jsme kdy mohli doufat.” Ale my už dobře víme, že zázraky se děly během celé dráhy této belgické formace.

Jejich debut “Worst Case Scenario” (1994) zaskočil svět hity jako “Suds & Soda” nebo “Hotellounge (Be The Death Of Me).” O dva roky později přišlo album “In A Bar Under The Sea” produkované Ericem ‘Drew’ Feldmanem, který dříve hrával v kapele PJ Harvey a v The Pixies. A po třetí desce skupinu chválili i kolegové z REM a Radiohead.

dEUS se během své přestávky sice několikrát sešli a uspořádali několik ojedinělých koncertů, ale na návrat začali pomýšlet až po vánoční koncertní sérii roku 2004. “Není to ale tak, že bychom si řekli – scéno, těš se, teď je tu náš velký comeback,” vzpomíná Tom Barman, ”bylo to spíše jako – je čas začít spolu zase na něčem dělat.” Výsledkem tohoto zapálení bylo album “Pocket Revolution,” neochvějný návrat, který nám připomněl, jak moc nám dEUS scházeli poté, co přestali hrát.

Po roce plném vyprodaných koncertů se Barman se svými spoluhráči cítil natolik nabitý energií, že nešlo než pokračovat v načaté práci. Od září 2006 do jara 2007 se skupina soustředila se na psaní a zkoušení nového materiálu a poté si pánové nechali postavit nové studio, které stejně jako svou poslední desku nazvali Vantage Point.

“Po čase vás už začne nudit zpívat jen o sobě,” usmívá se Barman, když hovoří o písních na nové nahrávce Vantage Point. “Věci jako ‘Slow’ a ‘The Architect’ jsou příběhy jiných lidí, což je pro mě něco naprosto nového. Nedávno jsem dělal pro belgickou televizi rozhovor s Nickem Cavem, jedním z mých velkých hrdinů, a ten říkal, že psát o sobě je příliš jednoduché. Má pravdu, je to vzrušující, zkoušet nové pohledy a o tom konec konců dEUS vždycky byli.”

Své doposavad nejlepší album nám dEUS přijedou představit i do Prahy. Čas na setkání s legendami belgické scény nastane 6. října v pražském prostoru Abaton.

Vstupenky v obvyklých předprodejích za 390,- Kč + poplatky, na místě za 490,- Kč.

Více info na:

www.deus.be
www.myspace.com/dsmackupromotion
www.prostorabaton.cz.


http://www.myspace.com/deusbe

↑ Nahoru © 2002–2015  D_SMACK_U PROMOTION, code & redesign by kornout TOPlist